Outsourcing i usługi biznesowe są szeroko stosowane we wszystkich rozwiniętych gospodarkach. Usługi te obejmują wszystko, od księgowości do usług prawnych, przechowywania danych do zasobów ludzkich, a nawet usług dozorcy. Te usługi biznesowe zazwyczaj skupiają się na pomaganiu firmom w oszczędzaniu czasu lub pieniędzy poprzez zlecanie na zewnątrz działań, którymi nie chcą - lub nie mogą - zajmować się same. Mogą zatrudnić wyspecjalizowaną firmę do prowadzenia tych funkcji w ich imieniu, lub mogą zlecić te zadania swoim pracownikom. W ostatnim dziesięcioleciu w Europie Środkowej obserwujemy gwałtowny rozwój outsourcingu i usług biznesowych. Omawiamy, dlaczego ten trend jest tak powszechny w tym regionie, korzyści płynące z outsourcingu oraz potencjalne pułapki, których należy być świadomym przed podjęciem tej decyzji.
Outsourcing to sytuacja, w której firma zatrudnia stronę trzecią do wykonania usługi, którą w przeciwnym razie musiałaby wykonać sama. Outsourcing jest szczególnie powszechny w branżach takich jak technologia, gdzie firmy mogą być zmuszone do zatrudniania dużej liczby pracowników, aby szybko się rozwijać. Jest on również powszechny w branżach takich jak produkcja, gdzie firma zajmuje się dużymi zamówieniami, które wymagają specjalistycznego sprzętu, który może być zbyt kosztowny dla mniejszej firmy, aby prowadzić go samodzielnie. Istnieje kilka rodzajów umów outsourcingowych, w tym:
Polsko-Ukraińskie Forum porusza kluczowe kwestie dla outsourcingu i nowoczesnych usług biznesowych w Polsce i na Ukrainie. W wydarzeniu wezmą udział firmy samorządowe, doradcze, audytorskie, nieruchomościowe, inwestorzy z sektora HR, BPO, SSC, ITO oraz organizacje akademickie i przemysłowe z Polski i Ukrainy, które zostaną zaproszone do aktywnego uczestnictwa. Stanowi to niepowtarzalną okazję do wymiany doświadczeń, networkingu i rozmów ze środowiskiem biznesowym.